Potrzebna Pomoc ?

Nasza Pomoc

Jeśli potrzebujesz jakiejkolwiek pomocy zadzwoń do nas, z przyjemnością Ci pomożemy.

Zadzwoń Teraz:

502-620-462

Białka
Białka

Białka

Białka w organizmie ludzkim pełnią rolę budulca, są one zbudowane z aminokwasów. Jeden gram białka do 4 kcal. Same aminokwasy dzielą się na dwa rodzaje. Istnieją dwa rodzaje, czyli aminokwasy endogenne i egzogenne. Te pierwsze to takie, które organizm sam potrafi syntezować, natomiast, jeśli nie dostarczymy aminokwasów egzogennych to w organizmie wystąpi ich deficyt, co przełoży się na zaburzenia pracy organizmu. Należy także pamiętać, że do budowy mięśni potrzebny jest profil aminokwasów.

W biologii wyróżniamy 21 różnych aminokwasów z tego 8 jest egzogennych:

  • Fenyloalanina
  • Izoleucyna
  • Leucyna
  • Lizyna
  • Metionina
  • Treonina
  • Tryptofan
  • Walina

Białka W Diecie

W diecie, którą układamy powinny znajdować się pełnowartościowe białka, czyli właśnie takie, które mają pełny profil aminokwasów, podwyższy to zdolności anaboliczne organizmu, a dieta oparta na takich białkach z pewnością będzie wyższej, jakości.

Białka Produkty

Istnieje wiele naturalnych źródeł białek z pełnym profilem aminokwasowym:

  • Drób
  • Jaja
  • Wołowina
  • Nabiał

Generalnie są to białka pochodzenia zwierzęcego, natomiast białka pochodzenia roślinnego nie są tak pożądane w diecie.

Alternatywa dla naturalnych białek

Istnieje gamma suplementów, odżywek białkowych, które stanowią doskonały zamiennik dla białek naturalnego pochodzenia. Produkty te zazwyczaj są lepiej przyswajalne niż białka pochodzące z pożywienia, jednak są to tylko suplementy diety i nie należy traktować ich, jako podstawę podczas układania diety.

Porada

Profesjonaliści zaczynają układanie diety od odpowiedniego rozmieszczenia białek na wszystkie posiłki, potem dopisują węglowodany, a na końcu tłuszcze. Dietę raczej bardzo ciężko ułożyć idealnie, dlatego zaczyna się od białek.

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy od home.pl