Potrzebna Pomoc ?

Nasza Pomoc

Jeśli potrzebujesz jakiejkolwiek pomocy zadzwoń do nas, z przyjemnością Ci pomożemy.

Zadzwoń Teraz:

502-620-462

Zapotrzebowanie Kaloryczne
Zapotrzebowanie Kaloryczne

Zapotrzebowanie Kaloryczne

Prezentujemy właściwe metody odżywiania, które zapewniają różne korzyści. Oto niektóre z nich:

  • Młodszy i zdrowszy wygląd
  • Lepsza odporność
  • Zgrabna sylwetka
  • Lepsze samopoczucie
  • Zdrowsze włosy skóra i paznokcie

To tylko część korzyści, którymi możemy się cieszyć, jeśli zastosujemy odpowiedni program żywieniowy. Użycie słowa program nie jest tutaj przypadkowe, ponieważ przejście na dietę wiąże się z radykalnymi rozwiązaniami, a nasz portal proponuje zmianę systemu odżywiania na smaczny i zdrowy, a co najważniejsze z nami każda Pani domu stworzy ją samodzielnie korzystając z naszych wskazówek.

Zapotrzebowanie Kaloryczne Wzór

Na początek warto ustalić zapotrzebowanie kaloryczne, jest ono zależne od kilku czynników:

  • Wzrostu w centymetrach
  • Wagi w kilogramach
  • Wieku w latach

Te parametry decydują o naszym metabolizmie spoczynkowym [BMR]. Do tego oczywiście musimy doliczyć inne wydatki energetyczne jednak o tym w dalszej części artykułu. Do obliczenia tej wartości użyjemy następującego wzoru.

BMR = 66+ (13, 7x waga w kilogramach) + (5x Wzrost) – (6, 8x wiek w latach)

Dostosowywanie BMR do naszego stylu życia

Wynik, który otrzymamy z tego wzoru to liczba kalorii, która nasz organizm potrzebuje do prawidłowego przeprowadzania wszystkich procesów metabolicznych. Nigdy nie powinniśmy spożywać mniej kalorii niż BMR, ponieważ może zakończyć się to zaburzeniami pracy całego organizmu.

Siedzący tryb życia BMR x 1,2

Jeśli siedzisz całymi dniami w fotelu i pracujesz na siedząco to wynik pomnóż razy 1,2. Będzie to odpowiednia dla ciebie ilość energii, przyjmując tyle kalorii utrzymasz aktualną wagę.

Umiarkowanie aktywny tryb życia BMR x 1,4

Pracujesz w biurze za biurkiem, jednak kilka razy w tygodniu chodzisz gdzieś dalej, bądź idziesz na basen. Od czasu do czasu wybierasz się na wycieczkę rowerową to powinnaś pomnożyć swój wynik razy 1,4

Średnia aktywność BMR x 1,55

Jeśli pracujesz przy komputerze, bądź papierach i trenujesz cokolwiek od 3 do 5 razy w tygodniu to powinnaś pomnożyć razy 1, 55, wtedy z łatwością utrzymasz wagę

Wysoka aktywność BMR x 1,75

Praca w ruchu to także praca w domu, jednak nie oglądanie telewizji, do tego ćwiczenia więcej niż 5 razy w tygodniu i żeby pokryć wydatek energetyczny trzeba pomnożyć swój wynik razy 1,75

Bardzo wysoka aktywność fizyczna BMR x 1,9

Pomnożyć swój wynik możesz razy 1, 9 jeśli pracujesz bardzo ciężko fizycznie i trenujesz codziennie. Jednak mało osób wytrzyma takie życie.

Jeśli już określimy nasz tryb życia otrzymamy liczbę kalorii, która jest nam potrzebna do utrzymania obecnej masy, jeśli chcemy zwiększyć masę warto dodać pomiędzy 10, a 20 procent, jeśli natomiast chcemy zredukować możemy tyle samo odjąć, pamiętając, aby nie spożywać mniej niż wynosi nasze zapotrzebowanie spoczynkowe.

Przykład

Kobieta trenująca 4 razy w tygodniu i pracująca w dziale księgowym, która chce schudnąć.
25 Lat
160 cm
70 kg

BMR = 66 + 959 + 800 – 170 = 1655

1655 x 1,55 = 2565

2052 kcal – 2309 kcal

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy od home.pl