Potrzebna Pomoc ?

Nasza Pomoc

Jeśli potrzebujesz jakiejkolwiek pomocy zadzwoń do nas, z przyjemnością Ci pomożemy.

Zadzwoń Teraz:

502-620-462

Zdrowy Styl Życia
Zdrowy Styl Życia

 

Zdrowy Styl Życia

Dieta jest podstawą skutecznego odchudzania, dlatego tak ważne jest, aby była zbilansowana i indywidualnie dopasowana. Niestety najczęściej diety, które są układane przez dietetyków są schematyczne, dlatego najlepiej jest układać dietę samodzielnie i zgodnie z ogólnymi zasadami. Oczywiście jest to zadanie stosunkowo trudne, jednak z naszą pomocą możliwe. Dieta z założenia jest stosowana czasowo, a potem zazwyczaj wracamy do naszych przyzwyczajeń.

Jak prowadzić zdrowy tryb życia?

Zdecydowanie lepszym pomysłem jest zmiana trybu życia i właśnie tych przyzwyczajeń na inne – zdrowe. Ważne jest, aby przejść na system większej ilości posiłków. Optymalna liczba to 5 posiłków dziennie bez podjadania. Kolejną zasadą jest odchodzenie od stołu nie do końca najedzonym. Ludzki organizm przetwarza informacje o poziomie głodu z pewnym opóźnieniem. Jeśli chodzi o napoje to najlepsza będzie woda niegazowana. Nie lubisz jej, spróbuj nawet do tego można się przyzwyczaić.

Na razie wiemy, że porcje nie powinny być za duże, ma być ich pięć dziennie, a pić mamy wodę. Jednak to nadal nie pozwala zachować smukłej sylwetki. Wszystkie posiłki powinny być oparte na wysoko wartościowym białku pochodzenia zwierzęcego:

  • Drób
  • Jaja
  • Nabiał
  • Ryby
  • Wołowina

Ponadto w naszych posiłkach powinny być zdrowe tłuszcze nienasycone pochodzenia roślinnego i zwierzęcego. Niestety te tłuszcze, które najczęściej spożywamy to te złe, czyli nasycone. Głownie ten makroskładnik należy czerpać z:

  • Oliwa
  • Orzechy
  • Nasiona
  • Migdały
  • Tłuszcze rybie

W diecie nie może oczywiście zabraknąć węglowodanów, to najbardziej podstępna grupa składników, a przy tym ma ona największy wpływ na naszą sylwetkę, ponieważ z reguły spożywamy ich najwięcej i to one zapewniają ponad 50% energii w naszej diecie. Węglowodany, które spożywamy powinny mieć niski indeks glikemiczny, ponadto powinny być złożone, zapewni to stopniowe wchłanianie się energii i stabilny poziom cukru. Dobre źródła węglowodanów to:

  • Warzywa
  • Owoce
  • Ryż basmatii
  • Ryż brązowy
  • Makaron pełnoziarnisty
  • Kasze

Oczywiście warto też wspomóc się tabelą wartości odżywczych dostępną w Internecie. Jednak

ważenie i idealne komponowanie wszystkich posiłków jest mało wykonalne w przypadku większości pracujących ludzi. Oczywiście nie trzeba przypominać, że alkohol uniemożliwia redukcje tkanki tłuszczowej.

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy od home.pl